GOD JUL!

Jag vill önska alla en God Jul!
Hoppas ni får vad ni önskat och har det jättetrevligt!

En uppenbarelse

Jag har kommit på att jag har symptomen för stress! Seriöst nu, jag är riktigt stressad. Därför har jag bestämt att nu i helgen ska jag bara läsa avslappningsböcker, köra innebandy och bara ta det lugnt, ett bad imorrn kanske? Ska tända lite doftljus och bara ... relaxa. Nu blir det TCM (där de visar jättegamla filmer, en var "skattkammarön" från 1934) och en god bok ("Avslappning och mental träning). Ikväll blir det innebandy.

Chiao!


Slutet är nära...

Har ni någonsin haft en dag som varit så där..oerhört emo? Man får lust att pröva enda utvägen från detta liv eller något? Det är det för mig idag alltså. Jag vill bara ha något att sticka hål i minst hundra gånger, helst med maskin. Jag talar naturligtvis om att sy. Jag vill sy en fantastisk klänning, egendesignad och helt egengjord, med stil i 50-tals look eller en snygg gala-shape. ÅÅÅÅH så frestande! Jag skulle julhandlat med Helena och hennes mamma i stan imorrn, men jag har match då, sista matchen för året, jag får julhandla någon dag nästa vecka istället. Julen blir väl ändå ingen "hit". Whatever.
Kan inte åren bara gå tills jag är typ 16 eller 17? 14-15 är totalt passé. En tragedi när det ända man gör när man kommer hem från skolan är att plugga (ibland, när jag har ork och lust), sätta sig vid datorn, och sedan sätta sig framför tv:n. Jag är trött på allt tekniskt. Det är så...kommer inte på det rätta ordet. Jag vill enklet läsa min Cosmo, dricka mitt gröna te och avsluta dagen med en lååååååång Yoga-övning. Varför har jag inget liv för? (Suck).
Jag känner hur min hjärna strålas av den tekniska skiten som jag i mitt rum är helt omringad av. Jag vill köra Feng Shui -style. Jag har ont i huvudet, jag har sååååååån lust att klaga på allt och alla, när det ända jag klagar på är mig själv. Kan jag inte bara få uppleva lycka?!
Jag känner mig apatisk. Nu vill nog ingen prata med mig eftersom jag dissar alla i min närhet. Säkert någon depression. Usch.

Buzz off.

Uppdatering: ordet jag letade efter var "överreklamerat". Och jag är så trött på alla possitiva människor oxå. Det är beviset på att jag är en pessimost, lååt mig vara deeeeeeeeeet.

Pisst off

Nu är jag så j***a trött på bloggen, den vägrar ladda up min nya laye-out, sedan när jag ska sätta in en cool klocka här fungerar inte det, jag vet inte ens hur man får en sån där j***a kalender hit heller. Skit säger jag bara.
(CENSORED)
Suck....

Uppdatering

Det var ett tag sedan men nu ska jag skriva igen. Om igår, jag åkte på matchen, spelade och hade samtidigt värsta förskylningen (kändes det som) och ont i huvudet. Mysigt? Skulle inte tro det va. När jag kom hem så sjukanmälde jag mig till konfirmationen och sedna låg jag bara i soffan och kallade på filmer: Sound of Music (gullig och rolig, fast lite jobbig med allt sjungande hela tiden, jag är inte direkt förtjust i musikaler, tacka High School Musical 1 & 2 för det), Tomb Raider: Lara Croft 2 (Danni säger att man ska utala det för "Tuumb Reader" men det tänker jag minsann inte! Iallafall, jag älskar Tomb Raider filmerna, Angelina Jolie visar tydligt självsäkerhet och självkänsla (Det kanske är samma sak) och jag tycker att jag liknar henne lite xD Mobbat jag vet, men har ni nånsin sett mig i fläta, natural make-up, vitt täckande linne lr t-shirt, coola shorts och riktiga kängor med vita stumpor som sticker direkt ovanför kanten av kängorna? Nej, dåså, då har ni inget att komma med), Någon film på TCM med Julie Andrews (den var från 1959, jätterolig :P), sedan kollade jag på Tonårsliv (Med Lindsay Lohan och min älskling från Entourage och Djävulen bär Prada samt andra filmer. Han e så snygg :p Filmen var väl sådär, jag missade lite av den i mitten så..), sen såg jag En hondjävuls liv och lustan (från 1989, den var skitkul, jag har ju dålig humor men ändå!) sen kommer jag inte ihåg mer, jag gjorde ett armband som blev färdigt kl. 01.10 inatt :P.

Sen idag är det träning, och jag vet inte om jag vågar gå eftersom att huvudvärken kanske kommer tillbaka då, och jag har varken ork eller lust att få en dunkande huvudvärk som gör att jag måste vara hemma imorrn. Vi får se, vi får se.

Jag vill åka till staaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, de var en månad sen :'(
Sen idag ska jag plugga lite, sen ska jag BAKA och göra pepparkakshus :P, i love it!

Nu ska jag göra grönt te och sedan kolla in några bloggar. Vet ni förresten ved jag fick när jag öppnade mailen? Min kompis hade skickat vidare en lista som man skulle skriva på till det blev 500 namn där på om djurplågeri, självklart skev jag på, efter att jag kollat på en video som var med i mailet. Det var från en anti-djurplågeri- hemsida, där fanns det en video om några oskyldiga djur (det var någon slags tvättbjörn eller något som, jättesöta) och vet ni vad den här mannen gjorde?! En av de fyra fjuren slog han och sparkade och slog i marken osv.
Det andra, VET NI VAD det äcklet gjorde?! Han tog en kniv och skärde upp dens hud och flådde den levande! Sedan levde den efteråt och kollade in i kameran, ni förstår att jag grät floder, riktiga floder. Jag undra HUR KAN MAN GÖR SÅ?!!!!! Man måste vara riktigt störd och helt sjuk i huvudet. De människorna som gör det här sakerna, förtjänar att bli lika behandlade, så tycker jag. Fyfan asså. :'(

Nu ska jag gå och krama Zack, glad över att han mår bra.

Au revoir! <3


Ett snabbt inlägg!

Om en timme ska jag stå vid apoteket i centrum och vänta på skjuts till Älvsjö, vi ska nämligen spela match där. de är så enkelt att bara ta nästa tåg till stan (var en månad sen jag var där nu) och bara vara. menmen, livet är knappast rättvist.
Sedan kl.14.00 ska jag till konfirmation-lektion till kl. 17.00. Fattar nu hur min älskade Lördag kmr suga? Blääääääää.

Jag skriver mer sen, ses!

RSS 2.0