Bästa tipsen!

Okej, jag tänkte att det var dags att ge skönhets- och hälsotips! Allt från hur man motverkar celluliter till hur man får en god natts sömn. Kommentera gärna! :)

Tips 1: För att motverka celluliter kan man avsluta duschen med kallvatten, då cirkulerar blodet bättre och då bildas inte celluliter.

Tips 2: Ett annat tips mot celluliter är att torrborsta huden dagligen med en torrborste som finns att köpa nästan överallt där de säljer cosmetika och lotioner.

Tips 3: Har du svårt att sova? Prövat nästan allt? Då är Yoga något för dig! En övning är andningsyoga och det går till så här; Innan du går och lägger dig, sätt dig på en stol eller i soffan och håll för höger näsborre. Andas lugnt och ta djupa andetag i 3min. Sömnbesvären beror kanske på att du har för mycket att tänka på och är stressad. Övningen får dig lugn och du koncentrerar dig bättre. Värt att pröva!

Tips 4: Yoga är något för dig som söker lugnet i dig och koncentration och vill ha ett lugnt & effektivt sätt att träna på. Det finns många olika sorters yoga och om du vill se vilken som passar dig bäst föreslår jag att du går in här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article450365.ab

Tips 5: För hårda och torra fötter: Innan du lägger dig, tvätta först fötterna, sedan tar du en plastpåse och häller i ca ½ - 1 matsked olivolja. Sedan stoppar du ner foten i påsen. Ta sedan helst en till påse över den första annars kan den gå sönder. sedan tar du en gummisnodd eller tofs och sätter den där påsens kan är, sedan drar du en strumpa över alltihop. Gör sedan likadant med den andra foten. Nu kan de vara lite halt så gå försiktigt. Ha det såhär under natten, ta sedan bort det dagen efter. Glöm inte att smörja in fötterna! :)

Tips 6: Något som jag tycker är jättebra är Nivea Soft Clear up Strips. De tar bort pormaskarna på 15min. De kostar 40kr på Åhlens, värt att köpa!

Det var allt för den här gången :P Allt ovanstående har jag prövat och de funkar iallafall på mig! Lycka till!
Fler tips kommer inom en snar framtid!

Au revoir! <3


Kommentarer
Postat av: Dänn

sömnbesvär..jag?! nej nej...aaaaaldrig XD

2008-01-04 @ 16:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0