Bästa bok-serien någonsin!

Hehe. Jag har nyss läst ut Harry Potter och Dödsrelikerna. Det är inte så roligt egentligen. Jag känner mig så tom. Jag känner mig som en flaska utan vätska, en skål utan frukt, en datorväska utan dator, en radio som bara brusar, ingenting annat. Så tom känner jag mig. Nästan apatisk. Bara för att boken - hela serien - var så fruktansvärt, fantastiskt, underbart bra. Därför känner jag mig så, jag har så mycket jag kan göra, men jag orkar inte, eller rättare sagt - jag vill inte. Jag vill läsa om serien igen, alla 7 böckerna, fast utan att ha läst de förut. Jag vill läsa om Harry Potters liv och farorna han stöter på och om den magiska värld han lever i. Jag vill också gå på Hogwarts skola för häxor och trollkarlar. Jag vill vara bästis med Ron och Hermione och Harry.
Men det är ju en fantasivärld, en som får mig att känna mig som när jag var liten och fick Harry Potter och de vises sten som video. Sen började jag läsa böckerna. De drog mig in i den magiska världen. Jag läste när vi var hos farmor, när vi var ute med båten (vilket vi är nu), när vi var i Tyskland och Frankrike. Jag vet inte om jag läste en enda bok hemma. Jag längtar tillbaka till de stunder då jag var så uppslukad i boken att jag inte hörde någon eller något i min omgivning. Att slippa detta trista liv och läsa om Harrys. Men nu har jag läst alla böcker i serien. Det finns ingen mer bok om Harry och alla magiska äventyr. Och det finns ingen bok som är lika bra som denna serie. Måste tillägga att J. K. Rowlings är ett geni. För det är man om man lyckats få mig att gråta p.g.a. en bok. Precis så bra är dem.
Men som sagt. Nu känner jag mig tom. Apatisk. Jag har andra böcker med mig. Men jag orkar inte, inte idag iallfall. Imorgon kanske. Jag kanske läser lite i Cosmo. För 781635986147 gången. Eller så översätter jag franska låtar. Eller så spelar jag kort, löser korsord eller övar lite gitarr. Eller något. Fast just nu så ska jag väl aktivera hunden eller leka social. Eller dampar på pappa som vill att jag ska koppla in datorn på ström och inte så att den går på batteriet. Lalalalala det är bara ointressanta inne på msn. Danni borde komma hem snaaaaaaaaaart. Helle ocksååååå. Fuck you Emmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Tack för tiden då mitt medvetande var fäst inne i den magiska, spännande världen- Nu är den slut.

This is the road, to hell.

Au revôir <3

Kommentarer
Postat av: Dänn

I'M HOME NOW YOU BASTARD!:DDD



Btw, vi kan cosplaya das harry potter-crew! :D

2008-07-27 @ 17:11:44
Postat av: Emma

Jag vill också läsa.

Det är inte mitt fel. URSÄKTA MIG!

När ni kommer hem får du komma till mig. :D

2008-07-28 @ 12:42:20
URL: http://kaktuscitron.blogg.se/
Postat av: Sara

Om du gillar de böckerna, Måste du läsa Om jag kunde drömma av Stephanie Meyer, det är den ändå boken Jag har börjat gråta för! ;) Du kommer älska den! tro mig, man lever sig in i en fantasivärld där också :)

2008-07-28 @ 19:43:24
URL: http://ssarauw.blogg.se/
Postat av: Erika

Danni: YAAAAAAAAAAAAAAAAY jag dör här. CIVILISATION! Fast de e ju lite kul hehehhehe.

Emma: Fuck of and diiiiiiiiiiie~

Sara: Kan göra det när jag läst alla hundra böcker som jag lånat av Emma ^^

2008-07-28 @ 22:30:29
URL: http://eriikas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0