Nothing has changed accept my opinion

Har ni tänkt på att alla, alla, ser likadana ut? Jag kan inte acceptera det, få in det i min hjärna. Den ultimata stilen existerar inte, ser man ut på ett sätt finns det minst 50 stycken andra i världen som också gör det. Hur är det möjligt? De flesta modebloggare är patetiska. "Dagens *bild* Tunika (som knappt täcker rumpan) GinaTricot, väska second hand (med second hand menar man "hittad i mammas garderob"), skor DinSko (eller liknande, oftast vanliga ballerina i EN färg eller högklackade i svart eller brunt), nagellack Viva la Diva (eller Depend eller WTF?!)". Och gör man likande varje dag så är man unik modebloggare. Jag vill inte hacka ner på GinaTricot, mammas garderob, Dinsko, Viva la Diva eller Depend. MEN ALLT MASSPRODUCERAS! Visst, alla har kanske inte råd med Alexander McQueen, Anna Sui, Balenciaga eller Chanel, men man kan göra fynd i H&M också. Man kan hitta en snygg ensam farfarströja, en blå kjol eller en gul pikéklänning. Möjligheterna är oändliga. Men icke, ni tar det som "funkar". Bara för att 5stycken på stan visar halva Afrika betyder det inte att ni också måste göra det. Ibland måste man ju inte dock inte vara kreativ, man behöver inte vara snygg JÄMT. Men man behöver heller inte se ut som att man nyss vaknat ur ett ormbo jämt heller. Märker ni att detta irriterar moi? Folk få se ut hur fan de vill, men jag vill inte se 20stycken Paris Hilton kopior, 37 st Nicole Richie kopior och 63 st Kate Moss kopior på stan, och jag vill verkligen inte läsa om deras s.k. "stil" i deras "modebloggar". Jag ser att man utnämner sig själv till modebloggare, när man ser ut som 97% av hela svenska folket, vet ni vad jag gör då? Jag klickar ner rutan. Sen tar jag fram trogne Cosmopolitan och läser igenom den för 7890380947 gången samma dag. Det är sant. En annan sak är när alla fixar deras hår så att det blir beachstylat. Nej. NEEEEEEEEEEEJ.

Jag vill klippa mig efter båtvistelsen. Jag älskar mobilt bredband. Jag saknar Helle och Danni och Emma och Maria och Milla och Dennis och Eve och Frankrike. JAG SAKNAR ER T_T <3

Au revoir et Bonne nuit<3

Kommentarer
Postat av: Emma

I miss you to.

2008-07-18 @ 18:06:20
URL: http://kaktuscitron.blogg.se/
Postat av: ers mejestét

saknar dig med :* och jag håller med dig, jag orkar inte ens lägga en blick på alla dessa kopior och tänka mina dömande elr hatiska tankar om dem längre

2008-07-18 @ 18:25:28
Postat av: Danni

"Men man behöver heller inte se ut som att man nyss vaknat ur ett ormbo jämt heller"

..............WHY DO YOU HATE ME?!?!?! XDDD

2008-07-18 @ 19:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0